İmplant Tedavisi

İmplant Tedavisi Nedir?

İmplantlar, herhangi bir nedenle kaybedilen diş yerine, eski dişlerin fonksiyonlarını ve estetiğini geri kazandırmak için, çene kemiği içine yerleştirilen titanyumdan yapılmış doğal diş kökünü görevini üstlenen vidalardır. Herhangi bir nedenle kaybedilen dişlerin boşluğuna kaybedilen fonksiyon ve estetiği geri kazandırmak için çene kemiği içine yerleştirilen vücudun bir parçası olarak kabul edilen titanyumdan yapılmış doğal diş kökünü taklit eden vidalardır.
Diş implantları, diş kökünün çene kemiği üzerindeki rolünü üstlenerek yapılacak protezi destekler ve böylece diğer dişlerde operasyon gerektirmez. Diş implantları, günümüzde eksik dişlerin yerini almanın en iyi yöntemidir.

İmplantların Avantajları
Herhangi bir sebeple kaybedilen diş bölgesinde kemik erimesi başlayacaktır. Profesyonel yöntemlerle uygulanan implant sayesinde diş bölgesinde kemik emilimi ve kemik erimesi duracaktır.
Diş implantı, dişsiz bölgenin karşı çenesindeki dişlerin dişsiz bölgeye doğru uzamasını ve boşluğun her iki yanındaki dişlerin bu yönde devrilmesini ve çiğneme yetersizliği, eklem bozuklukları, diş eti hastalığı gibi problemleri engeller.
İmplant tedavisi uygulandığında, diş olmayan bölgeyi telafi etmek için komşu dişlerin herhangi bir tedavisine ihtiyaç duymaz.

Hangi Durumlarda İmplant Yapılmalıdır?
Diş eksikliğinde estetik, işlevsel ve psikolojik gibi birçok sorunla karşılaşılabilmektedir. En büyük sorun çiğneme fonksiyonunun yerine getirilememesidir. Günümüzde eksik dişlerin yerine konulmasında en çok tercih edilen ve en sağlıklı yöntem diş implantlarıdır.

Kimlere İmplant Yapılabilir?
Sağlığı iyi olan ve implantları destekleyecek dişeti ve kemiklere sahip hastalarda implant tedavisi uygulanabilir. Çene kemiğinin yetersiz olduğu durumlarda kemik grefti ve sinüs kaldırma operasyonu gibi gelişmiş koşullar uygulanarak implant yerleştirilmesi için uygun koşullar sağlanabilir.

İmplant Tedavi Süreci Nasıldır?
İşlemin yapılacağı bölgede lokal anestezi yapılarak implant çene kemiğine tamamen ağrısız olarak yerleştirilir. Diş implantları çene kemiğine yerleştirildikten sonra, implantın çene kemiği ile bütünleşmesi için 6 ila 8 hafta beklenir ve ardından kron, kaplama veya köprü yapılır.
Ameliyat sonrası hafif şişlik görülebilir ancak ilk 12 saatte soğuk kompres uygulamak bu şişliği önemli ölçüde azaltacaktır. Şiddetli ağrılar beklenmez, diş hekimi tarafından reçete edilen ağrı kesiciler ile ağrılar rahatlıkla kontrol altına alınabilir.