Diş Eti Kanamaları

Dişlerinizi fırçalarken veya diş ipi kullandığınızda diş etleriniz kanarsa. Bunun normal olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak diş etlerinden kanama, ciddi sorunların belirtisi olabilir.
Çok şiddetli fırçalama, yaralanma, hamilelik ve iltihaplanma gibi faktörler diş etlerinin kanamasına sebep olabilir. Diş eti iltihabı kızarıklığa, şişmeye ve hassasiyete neden olabilir ve diş eti iltihabı veya periodontitis gibi periodontal hastalığın belirtisi olabilir.

Ağız Hijyeninize Dikkat Edin
Diş eti kanaması, kötü diş hijyeninin bir işareti olabilir.
Diş eti çizgisi boyunca, plak birikmesi olduğunda diş etleri iltihaplanır ve kanar. Plak, dişlerinizi ve diş etlerinizi kaplayan bakteri içeren yapışkan bir filmdir. Yeterince fırçalamaz veya diş ipi kullanmazsanız, bakteriler yayılabilir ve diş çürümesine veya diş eti hastalığına neden olabilir.
Ağız hijyenini iyileştirmek için dişlerinizi günde en az iki kez fırçalayın ve günde bir kez diş ipi kullanın.

Ağzınızı Hidrojen Peroksit İle Çalkalayın
Hidrojen Peroksit plağı çıkarabilir, diş eti sağlığını geliştirebilir ve diş eti kanamasını durdurabilir. Diş etleriniz kanıyorsa, fırçaladıktan sonra ağzınızı hidrojen peroksit ile çalkalayın ,ancak solüsyonu yutmayın.

Sigarayı Bırakın
Sigara içmek vücudunuzun bağışıklık sistemini düşürebilir ve vücudunuzun plak bakterileriyle savaşmasını zorlaştırabilir. Bu diş eti hastalığına yol açabilir.

C Vitamini Alımınızı Artırın
C vitamini yönünden zengin yiyecekler yemek, bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ve diş eti kanamasına neden olan diş eti enfeksiyonlarıyla savaşmaya yardımcı olabilir.

K vitamini alımınızı artırın
K vitamini takviyesi almak da diş etlerinin kanamasını hafifletebilir. K vitamini, kanınızın pıhtılaşmasına yardımcı olduğu için önemli bir besindir.

Soğuk Kompres Uygulayın
Diş etleriniz travma veya diş eti dokusunda bir yaralanma nedeniyle de kanayabilir. Soğuk kompres uygulamak, şişkinliği azaltabilir ve kan akışını yavaşlatarak kanamayı durdurabilir.

Ağzınızı Tuzlu Suyla Çalkalayın
Ağızdaki bakteri ve iltihaplanma diş eti hastalığına neden olduğundan, ağzınızı düzenli olarak ılık tuzlu su karışımı ile çalkalamak da bakterileri azaltabilir ve diş eti kanamasını durdurabilir.
Bir bardak ılık suya yarım çay kaşığı tuz ekleyin ve ağzınızı günde üç ila dört kez birkaç saniye çalkalayın.