Yaşlılıkta Diş Kaybı

Yaşlıların diş sağlığını iyileştirmek ve daha da önemlisi diş kaybını yenmek için dikkat etmesi gereken belirli kısıtlamalar vardır. Aşağıda, yaşlandıkça diş kaybını azaltmanıza yardımcı olabilecek bazı doğal ve yaşam tarzı ipuçları verilmiştir.

Ne Yediğinize Dikkat Edin
Çok fazla şekerli veya nişastalı yiyeceklerin dişlerdeki bakterileri beslediği bilinmektedir. Ağzınızdaki şekerler plakla temas ettiğinde ortaya çıkan asitler, yemeğinizi bitirdikten 20 dakika sonra dişlerinize saldırabilir. Bu uzun süre tekrar ederse, dişlerinizi kaplayan mine çürümeye başlar diş kaybına neden olabilir. Bu nedenle,  yaşlılıkta sağlıklı beslenme çok önemlidir. Özellikle zengin meyve ve sebzeler, yeşil ve siyah çay, şekersiz sakız (yiyecek parçacıklarını dişlerinizden ayıran tükürük üretir) ve florürlü yiyecekler tüketilmelidir.

Sigarayı Bırakmak
Sigara içen yaşlıların belirli bir süre içinde diş sayılarının azaldığı veya hiç kalmadığı bilinmektedir. Sigara içmenin vücudunuzun bağışıklığını azalttığını ve diş eti hastalığının iyileşmesini zorlaştırdığını bildirmektedir.

Eksik Dişleri Tedavi Ettirin ve Diş Hekimine Daha Sık Görünün

Dişlerin dayanacağı bir destek yoksa, dişler yavaş yavaş asıl konumlarını kaybederler. Dişlerin konum değişikliği hastalar tarafından hissedilmeyecektir ancak bu süreçte dişler ve diş etleri zayıflar. Eğer 1 veya 2 dişinizi kaybettiyseniz, daha fazla hasarı önlemek için gecikmeden bir diş hekimine başvurmalısınız. Ayrıca sağlık görevlileri 6 ayda bir diş hekimine gitmenizi tavsiye eder.
Diş kaybını önlerken sağlıklı beslenmeyi, diş eti hastalıklarını önlemeyi ve sigara gibi alışkanlıkları bırakmayı düşünmelisiniz.